Maxine's Terabithia

查看详情
Hearts Without Chains - Ellie Goulding

"Hearts Without Chains"

 翻译:Maxine华


这首歌是Ellie Goulding写给前男友Skrillex的。因为Skrillex要搬去纽约,所以异地恋成为了他们之间很大的问题,所以这首歌主要是她描述她挣扎的内心世界。

You wake up, I know it's time to go.

你醒后,我知道你该走了

With a spinning head, I lie and watch you smoke.

头晕目眩的躺着看你抽烟

Chase the hands on my watch and hold you close,

紧紧将你抱住   希望时间能走的慢些

This misery is weightless as a stone.

悲痛压得人喘不过气

Have you lost the same things I have lost?

你是否也能感受到我失去你时的痛?

Do you know that panic I know?

你知道我会惊慌失措吗?

Would I see the terror in your face?

我会在你脸上看见彷徨与不安吗?

Do you know that fever I know?

你能体会我的痴狂且无助吗?

I wish time was still.

我希望时间永驻

We'd stay right here,

这样我们就可以停留此时

With time to kill,

随着时光老去

In our hearts without chains.

我们终将心无枷锁


And if time was still,

倘若时间静止

We'd have no fear,

我们就会无所畏惧

Or scars to heal,

或者不会有伤要愈合

In our hearts without chains,

因为我们心无枷锁

In our hearts without chains.
因为我们心无枷锁

You left everything behind except yourself,

物是人非

But all I see is question marks and nothing else.

我满脑疑问 没有头绪

You must have landed in New York by now.

你肯定已经到了纽约

Please don't bring this love down.

请不要埋没我们的爱

And have you lost the same things I have lost?

你是否也能感受到我失去你时的痛?

Do you know that panic I know?

你知道我会惊慌失措吗?

And would I see the terror in your face?

我会在你脸上看见彷徨与不安吗?

Do you know that fever I know?
你能体会我的痴狂且无助吗?

I wish time was still.

我希望时间永驻

We'd stay right here,

这样我们就可以停留此时

With time to kill,

随着时光老去

In our hearts without chains.

我们终将心无枷锁

And if time was still,

倘若时间静止

We'd have no fear,

我们就会无所畏惧

Or scars to heal,

或者不会有伤要愈合

In our hearts without chains,

因为我们心无枷锁

In our hearts without chains.
因为我们心无枷锁

Don't bring this love down.

请不要将我们的爱封尘

Don't bring this love down.

请不要将我们的爱封尘

Don't bring this love down.

请不要将我们的爱封尘

Don't bring this love down.
请不要将我们的爱封尘

I wish time was still.

我希望时间永驻

We'd stay right here,

这样我们就可以停留此时

With time to kill,

随着时光老去

In our hearts without chains.

我们终将心无枷锁


And if time was still,

倘若时间静止

We'd have no fear,

我们就会无所畏惧

Or scars to heal,

或者不会有伤要愈合

In our hearts without chains,

因为我们心无枷锁

In our hearts without chains.


评论
热度(1)